Iedereen kent de grappige reclame van KPN nog wel, met het foute smsje wat resulteerde in een vreemde spreektaal. De reclame kwam in 2007 op de televisie maar wanneer iemand nu nog goeiemoggel zegt, denken we nog steeds terug aan deze reclame. De reclame adverteerde toen voor wat nieuwere mobieltjes maar deze zijn tegenwoordig allang weer ouderwets.
Wist jij dat dit visbedrijf in de reclame echt bestaat? Niet alles is onzin in een reclame want het bedrijf waar de reclame opgenomen is, is ook daadwerkelijk een visbedrijf die nu flink profiteert van de reclame goeiemoggel. De huidige website bestaat uit alleen maar soortgelijke spelfouten waarbij je de reclame nog eens na kunt kijken, familierecepten kunt vinden maar ook verdere informatie van het bedrijf kunt vinden.
De reclame is verzonnen door KPN, deze grote international van Nederlandse bodem heeft hiermee hoge ogen gegooid onder de kijkers. De reclame was erg effectief en bleef bij iedereen goed hangen. Ook de boodschap die overdragen wilde worden is duidelijk in de reclame. De reclame moest uitstralen dat het emailen per telefoon op een eenvoudigere manier kon gebeuren dan dat de mensen in de reclame deden.
Zoals vele bedrijven is ook KPN overgestapt op vaste gezichten die het vertrouwen van de klanten en potentiële klanten trekt. KPN heeft tegenwoordig een gezin waarbij de vader en zoon de hoofdrol spelen. De zoon is een typische jongen die net in de pubertijd is gekomen waarbij de vader zijn gewone leven steeds leeft.
Wanneer je televisie kijkt wordt je overstroomt met reclames. Om de zoveel tijd begint het reclameblok weer dat soms erg lang kan duren. Sommige reclames kunnen erg irritant zijn of juist informatief maar de meest aansprekende reclames zijn toch wel de grappige reclames. Goeiemoggel was hier een ontzettend goed voorbeeld van maar er zijn nog